Book Tag - Olvasok Hazait


Én is elhoztam az Olvasok Hazait book taget az 1956-os forradalom hőseinek tiszteletére, akik az életüket adták értünk, hogy egy jobb világban élhessünk. Nagyon köszönöm a HaBár, a könyves kocsma bloggerének, hogy elkészíthettem ezt a kihívást. Jó olvasást!


Melyik országról fogsz beszélni?
Természetesen Magyarországról.

Mi a kedvenc gyerekkori könyved az országodból?
(Ha nincs kedvenced, nevezz meg egy népszerű gyermekkönyvet az országodból!)
A kedvenc gyerekkori könyvem Szabó Magdától a Tündér Lala. Még apukámtól kaptam jó pár éve, de mai napig ez az egyik kedvencem. Még most, 17 évesen is szívesen olvasom.

Mondj egy hazai könyvet, amit az iskolában olvastál!
(Általános vagy középiskola, a választás rajtad áll!)
Molnár Ferenc A Pál utcai fiúk című könyve. Még ötödikben volt kötelező. Emlékszem, hogy nagyon nehezen kezdtem bele, de a végére alig bírtam letenni. Nagyon szerettem régen is, ma pedig, amikor jobban meg tudom érteni miről is szól, még inkább a kedvenceim közé fészkelte magát. A nyolcadikos magyar vizsgámon is pont ezt a regényt húztam ki, akkor nem igazán örültem neki, már nem is értem mért, hisz olyan egyszerű tétel volt.

Melyik az a könyv, ami a kedvenc hazai környékeden játszódik? És/vagy nevezz meg egy könyvet, ami az országodnak azon területén játszódik, ahova el szeretnél jutni!
Nekem nincs igazán kedvenc környékem, így könyvet sem tudok hozzá párosítani, de talán a terület, ahova egyszer elmennék az Eger, a könyv pedig Gárdonyi Géza Egri csillagok című regénye. Bevallom, magát a könyvet nem kedvelem, de Egerbe szívesen ellátogatnék.

Nevezz meg egy történelmi regényt, ami a hazádban játszódik!
Az egyetlen,ami eszembe jut az Egri csillagokon kívül az Zrínyi Miklóstól a Szigeti veszedelem.

Nevezz meg egy könyvet egy bennszülött írótól!
(Ha ez nem alkalmazható az országodra, hagyd ki)
Ahogy Réta is írta a válaszában, nálunk nincsenek bennszülöttek így erre a kérdésre nem tudok válaszolni.

Mutass egy klasszikus regényt az országodból!
Elég sok van, de legyen, mondjuk a Légy jó mindhalálig Móricz Zsigmondtól. Nem igazán rajongok a kötelező olvasmányokért, csak néhány van, ami tényleg tetszett és sajnos ez nincs köztük.

Melyik az a könyv az országodból, amit még nem olvastál, de szeretnél?
Huh… Rengeteg ilyen van, de azt hiszem Szabó Magdától az Abigélt. Nagyon sok jót hallottam már róla és alig várom már, hogy elolvashassam. (Persze van sok jelenlegi író is, akinek a regényét már alig várom, hogy a kezemben tarthassam.)

Említsd meg a kedvenc hazai szerzőidet, könyveidet!
  Klasszikus szerzők közül: Ady Endre: Ő az első számú kedvenc költőm, úgy ahogy anyukámnak is. Kiskoromban anyukám olvasta fel nekem az első verset tőle. Számomra megunhatatlan.
Radnóti Miklós, Csokonai Vitéz Mihály, Juhász Gyula, Molnár Ferenc, Szabó Magda
  Mai szerzők közül: Tomcsik Nóra, Gabriella Eld, Krencz Nóra, T.C. Lang, Aranyosi Ervin

  Kedvenc könyveim/verseim: Szabó Magda: Tündér Lala, Tomcsik Nóra: A változások kora, Gabriella Eld: Emlékek Jordan számára, Krencz Nóra: Megszámlálhatatlan – A hófehér másvilág, T. C. Lang: A lámpás nyomában, Aranyosi Ervin: Tökéletes vagy jó?

Kihívottaim: Krencz Nóra, Tomcsik Nóra
(Persze bárki aki szeretné megcsinálhatja.)

Virág

2 megjegyzés:

  1. De jó, hogy te is szereted Jordant! Alig várom, hogy kijöjjön a folytatás!
    Köszönöm, hogy kitöltötted ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos a másodikat még nem olvastam, de Karácsony után nem menekülhet. Nekem Gabi könyvéből a best nem is Jordan, hanem Gok. Ő a legjobb. Én köszönöm, hogy kitölthettem. Nélküled biztos nem lenne most kint. <3

      Törlés